söndag 30 augusti 2009

Flashbacks!

När jag var liten hade vi en sådan där härlig sagobok med kassettband till. Bumbibjörnarna. I morse satt jag och åt frukost vid TV'n när jag snabbt flippade förbi Disneydags. Bumbibjörnarna. Det härliga var att det var samma historia och trots att det var ca 15 år sedan jag senast lyssnade på den kassettbandsboken så kände jag direkt igen mig. Gramse och Nanna bråkar över ett pussel, den elake trollkarlen kastar magiskt pulver på djur som förvandlas till statyer och kastar även detta på några bumbibjörnar. För att få bort förbannelsen måste en trollformel läsas som finns ingraverad i en stentavla. Härliga välkända ord som: Bimbolo bimbola bobimbo bimBAM! Jag säger bara - ÅÅÅH vilken nostalgi och vad jag njöt av att för första gången på länge se på Disneydags.

Nu har jag flyttat till mitt slott. Här är folket så trevligt och det känns som om jag kommit till värsta B & B. Allt är super och än bättre var det att bli kvitt förra lägenheten! Nu är jag nära jobbet, MAXI och stan. Kan man få stanna kvar?

Köpte en lantmjölk dessutom. Har sagt till mig själv så länge nu att jag ska köpa en och nu är det gjort. Känns konstigt att säga det men den smakar verkligen som riktig komjölk. Krämig, söt och lite som grädde. Smakar inte mjölk, men ko, på nått konstigt sätt.

Dagens guldkorn: Köp yoggi dröm vanilj. Cheesecake må smaka måne, men detta smakar himmel! Sparade varje sked extremt länge i munnen, det kanske inte är så fräscht, men jag lovar - så god var den!

1 kommentar:

Carina sa...

Vad kul att läsa ett så positivt inlägg!!! Bumibjörnarna var en klass i sig, liksom lilla Hiawatha. Fin melodi är det oxå!
Så bra att allt ordnat sig och att du för en gångs skulle känner lyxen omsluta dig. Njut så länge det varar. Jag sitter och grubblar om jag ska gå en promenad med Tuva eller fara å kolla efter svamp. Jag tror det blir det första, har jobbat på som ett tok idag, så sen får det bli dusch å slapp med en Vidarstickning. Sköt om dig pan! Kram Modern