tisdag 25 augusti 2009

En ny tid kommer

På söndag flyttar jag.
Jag kommer att sakna.. -ja, inget tror jag.
Jag kommer inte att sakna.. alla droppandes kranar, det snuskiga golvet, alla spindlar i tvättstugan, min konstiga toalett, min skokartong till hus.

Ibland är folk bara för snälla! En kvinna jag träffade för första gången idag erbjöd sängplats till mig i två veckors tid tills min lägenhet blir redo. Helt sanslöst. Och den största fegasta katten har hon dessutom - ska nästan bli bäst att bara ha lite djur i närheten. Tusan vad jag saknar Tuvis och Ronja! .. Till och med lilla Nissur ;)

2 kommentarer:

Carina sa...

Vem i fasen är Nissur?
Vem kommer du att bo hos nu då???
Skönt att allt ordnat sig i alla fall.
Jag har tagit det ganska lugnt ikväll, götetloppet sitter i kroppen, borde kanske sluta med dessa tilltag... är nog för gammal. Men hur ska man då bära sig åt för att komma sig hemifrån å göra nåt kul alldeles själv...? ;-) Kram Modern

gurka sa...

Nissur är vår härliga Russin.. fast baklänges. :) Knäckte du inte den? ;)
Kommer att bo hos en kvinna som jag aldrig förut träffat. men hon är jättetrevlig!
Man blir aldrig för gammal.. länge leve träning!