måndag 24 augusti 2009

En ohiskelig längtan

Vänner är helt fantastiska. Tarvliga lägenhetsbor inte detsamma. Tröttnade på all väntan idag och tog en dyrare lägenhet. Vet dock inte när jag får flytta in och med tanke på att jag ska vara ute ur min lägenhet på söndag så vill jag bara passa på att tacka C och J för att de är helt fantastiskt snälla! Troligtvis så finns det ett rum någonstans i K där jag kan bo i cirkus 2 v. Känns skönt.

Mindre roligt är att jag idag drabbades av en helt sanslös avundsjuka! Min vän från tiderna i Holland for för 2 veckor sedan och köpte min drömhäst. En PRE. Det ta mig fan bara inte rättvist! Jag är väldigt glad för hennes skull och det är verkligen en drömhäst hon skaffat sig, men skär gör det samtidigt i hjärtat när alla mina hästdrömmar går till en person som redan i dagsläget har i princip 2 hästar. Det borde varit min PRE. Men där får jag sitta och låtsas vara helt överlycklig för hennes skull medan jag egentligen bara har lust att sticka till Spanien och hämta min egen häst.. Dock roligt för henne, trots min avundsjuka!

Dagens guldkorn: En patient (visserligen dement) frågade om jag var en ängel.

2 kommentarer:

Carina sa...

Ja det var surt det där med hästen, kan förstå, tror jag, hur det känns. Tänk dock att det föds säkerligen många hästar framöver som bara väntar på att få komma i ditt våld. Eller snarare vård och omsorg och framför allt utbildning:-)
Skönt att du redan fått pålitliga och ansvarsfulla vänner, som verkar vara av den bussiga karaktären. Du ser trots all vånda så kommer det att lösa sig och när mr. D kommer på besök kan ni vältra er i en maffig tvåa, inte illa, va? Ska nu ila vidare till nästa å nästa blogg. Kramar Modern

Unnelin sa...

Taskigt med hästen!

Ju mer tid som går ju närmare kommer du dagen då du får en egen häst. Kanske inte ger så mycket tröst men... så är det!