lördag 29 augusti 2009

Bye bye not so sweet pai!

Imorgon bär flyttlasset av mot än sydligare bredder. Visserligen bara några km men jag lovar att jag trots det har packning så det räcker. Jag kan för mitt liv inte förstå hur man på ca tre månader kan samla på sig så mycket att minst 4 påsar extra behövs för att flytta på sig?!
Det ska faktiskt bli skönt att komma härifrån nu och det är nästan med ett leende på läpparna som jag inte städar sååå noga med tanke på hur lägenheten såg ut när jag fick den..

På jobbet springer jag i trappor, mobiliserar nyopererade stackars krakar och ber dem blåsa i en visselpipa. Jag trivs bättre och bättre i takt med att jag lär känna fler arbetskamrater.

Lite besviken är jag dock Pastej.. Människohamn är nu utläst och visst låg jag några kvällar i sängen rädd. Tittade så att vattenkranarna var stängd en sista gång och blundade med ögonen så fort lampan släcktes. Trots detta har inga glödlampor saknats i min lägenhet och inga skumma saker hänt på natten.. så vitt jag vet! Men tack för ett bra boktips! Nu ska jag ge mig på den efterlängtade Marley och Jag, födelsedagspresent från Pajjen. :) Men först... fortsatt flyttstädning... jippey :(

2 kommentarer:

Havre sa...

Ha ha ja du är ju ganska duktig på att samla på dig prylar. tur är att du iaf har hållit in på inköpen om det blivit så mycket;) Jag saknar dig! Sen är jag helt slut i kroppen så just nu ligger jag och skriver.. nu är det bara nästa helg kavr sen så :D

Unnelin sa...

Men tänk så obehagligt om någon glödlampa faktiskt skruvats ur?!! Du ska nog vara glad att det inte hände något!