tisdag 4 augusti 2009

En flicka runt mitt ben

Det hela inleddes med att jag cyklade hem från jobbet i fredags. Länge sedan jag kände ett sådant adrenalin pumpa i kroppen över att snart få träffa delar av min familj. Såklart när jag på morgonen i fredags inte tagit med mig någon regnjacka så börjar regnet droppa vid hemcyklandet. Tur att jag inte är så välkänd här i K för när jag skrattandes ropar upp mot himlen - Kom igen då! Bättre kan du väl!? måste folk trott att jag varit en rymling från något mindre känt vårdhem.

Äntligen gled bilen in på min lilla skånska gata och mor, far och lillasyster kliver ut ur bilen. - Sen drar helgen igång.

Bar - B - Ko, härligt skåneprat, tillfixande, tjejsnackande, kramar, sexiga vampyrer och mycket prat tillägnades fredagen åt.
En morgontrött morotspaj, shopping, bortviftande av flicka, flicka kramandes runt mitt ben, strand, BangOlf, den bästa middagen i mitt liv, otrolig underhållning och skratt skratt skratt skratt ägnades lördagen åt.
Härliga kullar, musteriet i Kivik, 45 minuters bilkö, tillbaka till skördernas tid, helstekt gris, lortiga män, en ivrig far, stora hästar, morotspaj med honung, lerig familj och härliga 500 ägnades söndagen åt.

Måndag - skitdag - tårar i ögonen, förbannade lägenhet, får inte tag i Havre. Saknar allt och alla.

Idag är det tisdag och lite bättre igen. Ser tillbaka på helgen och gläds åt allt roligt som hänt och ack vad var det egentligen med den lilla flickan som fastnade runt mitt ben?

1 kommentar:

Carina sa...

Ja det var en innehållsrik och skojig helg! Nu väntar snart arbetet, vilket i och för sig känns jobbigt men samtidigt kul!
Hoppas att ostbågarna smakade bra, och att du får det ännu bättre på nästa jobb. Men först och främsta en ljuvlig vecka hos Havre... hälsa från frillan att vi saknar hans långa trevliga jag. kramar modern