söndag 6 februari 2011

Dagar som vänder

Ibland blir man överraskad. Idag var det en sådan dag.
I natt var jag av någon konstig anledning upp 5 ggr för att kexa. Hade inte ätit något konstigt och mådde inte dåligt annars heller. Tror bara att min kropp lever sitt eget liv eller någonting. Eller så är jag skendräktig ;) Om nu männiksor kan bli det.

Iallafall så var jag rätt mör i kroppen i morse och tänkte att denna dag nu var förstörd. Allt jag planerat skulle fallera och jag skulle väl ligga i soffan större delen av dagen med en understimulerad hund som sällskap.

Men konstigt nog så blev det inte så.
Jag bestämde mig tvärt för att promenera ut med lill-tjafsen till stallet och skulle jag inte klara det, so be it. Då fick jag väl ringa någon då. Vädret steg snabbt från -12 till 0-gradigt och solen lyste så fint! Xavi var full av energi och tyckte att denna promenad nog var det bästa matte kunnat besluta idag. Väl framme i stallet fixade vi klart alla stallsysslorna och sedan fick Bobbsen komma in för mys. Xavi fick stanna i sadelkammaren medan jag lekte med Bobby i skritt och trav och Tack och Lov så varken hostade han eller snorade mycket idag! Guud så skönt.
Sedan gick jag, Xavi och Bobby en lite promenad och sedan mer mys med pållen.

Rätt slut i kroppen började jag o Xavi vår hemfärd igen och nu hemma kan jag bara konstatera vilken lyckad dag det blev, trots att den började så dåligt. Lite mör i kroppen blev jag nog också. Nu är det matdax för mig och vovven och kanske en tupplur!

1 kommentar:

Carina sa...

Du har då en himla energi och livsglädje!! Känns alltid bra när man läst dina inlägg;-) Älskar dig!!!