söndag 20 februari 2011

Busdagen

Idag tog jag med Bobbybus till sandbacken. Vi lekte lite först med 22" line, mest move hindquarter, som verkar vara Bobbys största svårighet här i livet. Men även en del figure 8, follow me och change of direction. Han var jätteduktig i det mesta och själv kände jag mig inspirerad att leka och försöka lösa problemen med savvy. Sedan knöt jag om 22" line till tyglar och hoppade upp barbacka. Bobby som annars har mer fart än de flesta rallybilar var jättelugn och jag kunde kontrollera tempot enbart med mig andning och takt i kroppen. Underbart säger jag bara! Han till och med erbjöd mig lite jobb i trav trots att jag satt där barbacka i bara grimma :) Fina pålle!
Ett härligt bus!
Sedan var det dags att åka hem, av med ridkläder och på med andra utekläder och sedan ut med hunden. Idag träffade vi Liza med hennes två aussies Rocky och Angus. Hundarna busade runt och Xavi kämpade med att hålla tempot men vad så social och fin och skötte sig perfekt. Roligt att se honom med samma ras då de pucklar på varandra och skäller på samma sätt. Inga sura miner, inga förskitighetsåtgärder. Bara rent, 100% aussie-bus!

Nu blir det revbensspjäll till middag och sedan ett litet stallbesök till :)





1 kommentar:

Liza sa...

Kul att hitta din blogg och Tack för en trevlig stund med hundarna :) Jag tror verkligen att Angus njöööt av att ha hittat en buskompis :) Ja nog leker de på sitt sätt dessa vovvar och kul var det att se. Angus vill verkligen att vi träffas igen :) Rocky kan få hänga med på ett hörn ;)
Hälsningar Liza, Rocky o Angus
Ps. Du har verkligen en SNYGG häst!