onsdag 9 december 2009

Knarr under skorna

I helgen hamnade jag lyckligtvis i Östersund och Sveg. En helt underbar hem-känsla infann sig snabbt och många djupa andetag togs utanför flyplanet för att fylla lungorna med kall, hög norrlandsluft. Snön låg överallt och med knarr under skorna närmade jag mig ankomstgaten med skylten "Välkommen till Messmörets huvudstad" ovan. O ja, Honey, I'm home! ...eller ja, iallafall i Östersund. Inne i ankomsthallen kom jag snabbt ovanför marken, med mer uppsikt i D's armar och runt hans höfter. Igen.. Honey, I'm home!

Ett steg i vuxenvärlden togs när vi ägnade fredagseftermiddagen åt att provköra bil och besöka bilhandlare. Läskigt att komma in i vuxenvärlden. Jag vet faktiskt inte om jag är redo för - x antal tusen på kontot.. Men men, kanske har nöden ingen lag.. Och det är ju faktiskt rätt kul att köra bilar som det luktar gott i..

En intervju i härliga härjedalen hanns också med och nu återstår ytterligare väntan och väntan innan jag kanske får veta om jag efter jul bör infinna mig i Göteborg, Sveg eller i arbetslöshetens Nordmaling. Denna jävliga väntan..

Nu ska jag S-HLR - plugga vidare. Puss o kram

1 kommentar:

Carina sa...

Va kul att du skrivit något!
Jag kraxar på här hemma å försöker mellan varven baka lite. Läser om vampyrer och stickar sockar till barnbarnet.
Låter härligt med snö, jag kan verkligen förstå känslan av frisk luft det är aldrig samma "där-nere".
Framtiden ligger höljd i dimma, men tänk ändå va spännande, helt plötsligt så vet du å då kommer nya möjligheter och framtidsvyer att torna upp sig!Kramar från Modern