onsdag 30 december 2009

En era är över

Nu har min sista dag på CSK passerat. Det var varit två relativt lugna dagar med avdelningar jag inte jobbat så mycket på innan. Jag har informerat nyblivna mammor om bäckenbottenträning, vandrat med äldre herrar, sett till att mina patienter inte får lunginflammation och kramat en massa sjukgymnaster, sjuksköterskor och undersköterskor hej då.

Lite sentmental blev jag nog allt när jag lämnade ifrån mig sökaren, ID-brickan och nycklarna. - Jaha, då var det över då. Men när jag väl lämnat byggnaden och cykellös är på väg hem så fylls kroppen av spänning, glädje och fjärilar inför det som komma skall.. Nu är det inte långt kvar David!

Imorgon är det nyårsafton. Den kommer att firas med bastu, promenader, några goda ciders, i bekväma kläder och i goda vänners lag. Ja, det där lät ju ganska tråkigt men jag säger bara - sköööööönt! Det kommer att bli ett passande nyår med tanke på hur min "dagen efter" kommer att spenderas. Åh ja, ett sköööönt nyår.

Nu kastar jag mig snart in i en ny era. En ny episod av mitt nyvuxna liv. Skåne - På återseende!

1 kommentar:

Carina sa...

Lycka till med allt och ge Dessi en hejdundrande kram från mej!
Vi ses snart! Kramar Mamma