onsdag 16 december 2009

Allt vänder..

Idag har det varit en sån där dag som skulle passa på julgranens högsta topp. Jag tror att jag är klar med min del i standardvårdplanen, kanske det bästa eftersom en stor sten lättat från mina axlar. Jag har pratat med många trevliga läkare och verkligen känt mig uppskattad av mina arbetskollegor, jag har ätit god mat, fått julklapp och träffat många trevliga patienter. Stjärnan på toppen är att det snöar ute. Det snöar stora våta flingor som faktiskt lagt sig på gräsmattor och i ett centimeter tjockt snölager på cykeln.
Hela vägen hem har jag nynnat på Dolly Partons - Walking in the winter wonderland.
Ja, ännu en sak jag längtar efter där hemma - Absolut Christmas-skivorna.

Så nu ikväll ska jag inte sitta och skriva jobbiga rapporter och söka ångestladdade artiklar, utan jag ska börja packa! :D Nu börjar förberedelserna för hemresan! Tjoho!

1 kommentar:

Carina sa...

Vad härligt för dig!!!
Ibland är det skönt att äntligen sätta punkt och vandra, nä förlåt.. spankulera :-) vidare mot nya uppdrag.
Jag bara längtar efter jullovet nu och den hemkommande dottern. Undrar vad du vill ha för fika när du kommer hem... jo vänta...jag vet vad jag ska göra ;-) Nu ska jag sätta mig i fåtöljen å slappa en stund. Vi ses! Lycka till med allt / Modern