fredag 11 december 2009

Larma!

Idag har jag klarat min S-HLR utbildning. Jag kan numera effektiv hjärt- och lungräddning och hantera en deffibrilator. Jag säger som i Cityakuten - Clear! Och sen flyger kroppar i luften av en strömstöt. I sjukhusets korridorer sprang vi för att larma och hämta akutvagn. Sprang vi inte i korridoren hördes orden 1 2 3 4 5 6 7......30! Till följd av 2 inblåsningar på en docka, vars namn för sekunden hade varit Anna. Det känns bra att vara en livräddare och adrenalinet pumpade verkligen i kroppen medan den livlösa dockan som låg på golvet tappert försökte bli upplivad. ...Nu hoppas jag bara att jag slipper använda mig av S-HLR.. folket in min närhet får gärna försöka hålla sig vid liv!

Ikväll blir det Idol och en röst på Erik. Jag har tagit en kamp med mina arbetskollegor som på något konstigt vänster tycker att Calle ska vinna.. Nä, där förstår jag inte skåningarna.. Erik är ju den bästa, varför ska man då rösta på den som är sämre? Nä, nu får jag ta o hämta lite Idol-snacks och mysa ner mig i sängen. Sköööönt med fredag!

1 kommentar:

Paprika sa...

HAHAHAH men lilla storasyster! klart man inte ska rösta på den bästa i sluten! då blir dom ju fast i ett kontrakt dom inte kommer ur, en idolstämpel som kommer förgöra dem och en skiva de måste göra med idol på!
sen så kan jag även säga att calle är den som skulle kunna hantera idolvinnare och inte falla in i facket! därför röstar då iallafall jag på calle. int för att han är bättre utan för att erik ska få gå långt utan att fastna, han kommer ändå erbjudar skivkontrakt men får välja själv :)

hur är det med min underbara syster, jag saknar dig vid middagsbordet! vi måste sjunga nu när du kommer hem! annars blire ingen fullständig julkänsla och det vet du kronk ;)