tisdag 24 november 2009

Snabbvisit och badrumschock!

Jag gissar att jag i detta bloggande ska försöka förklara hur gårdagen egentligen var. Med tanke på att jag kom hem till K vid 00.00 tiden igårkväll så verkar det vara förvånansvärt många som redan vet hur intervjun i Gbg gick.
Det är inte lätt att försöka återberätta vad som hände på djursjukhuset eller vad som sas, då jag pga all adrenalin som jag då hade i kroppen, inte längre kommer ihåg. Vad jag vet var att jag befann mig på djursjukhuset i ca 1 timma, jag gjorde det bästa jag kunde, blev visad runt och förstod hur otroligt gärna jag vill ha detta jobb! Så nu blir det en sisådär 2-3 veckors väntan innan jag får veta om jag får mina drömmars jobb eller inte. Suck, jag lever i ett ständigt vakum känns det som.

Trött och utsliten kom jag iallafall sent i gårkväll i säng och lika trött och utsliten vaknade jag i morse och cyklade iväg till jobbet. Trots all trötthet och slitenhet vet jag dock att jag legat i sängen hela natten och att badrummet såg ut som det brukade när jag lämnade lägenheten i morse. Badrummet såg dock en aningens annorlunda ut när jag kom hem igen..

Alla grejer från badrummet stog numera i vardagsrummet, badkaret var flyttat på,badrumsskåpet nertagit och ja... ett brunt pappersgolv och övermålade väggar mötte ett lätt förvirrat ansiktsuttryck när jag kom hem idag. Lika förvånad vad Dessi. Tydligen ska mitt badrum omrenoveras.. hmm.. jaha? Sen att det ser ut att bli så oseriöst gjort så att gamla sovjets badrum numera liknar gaskammarnas badrum känns mindre bra. Är det smart att måla över en våtrumstapet som håller på att släppa från väggarna pga fukt? ... Inte ens jag, alias MålarOlles-dotter, tror att det är en speciellt bra idé.
Så utan förvarning står jag nu utan dusch så jag är väldigt tacksamma över att grannens dusch står i schack och att jag får hålla mig ren och fräsch iallafall.

Som avslut vill jag tacka Plommon för all hjälp under gårdagen och de kramar och små tuggor av middagen som Messmör erbjöd mig, Ni är så snälla! :D

1 kommentar:

Bror sa...

You are welcome...