måndag 14 december 2009

Vitt i Skaone

Jojomensan. Nog ska du se att när det är dax för mig att lämna det regniga, blåsiga skaone så kommer snön för enda gången på hela året att ha kommit till detta märkliga län.
Idag när jag vaknade var det runt -2 och faktiskt så låg det ca 1mm snö. Så där så att man inte vet om det är snö eller frost för att marken syns fortfarande under. Men till jobbet cyklade jag och det var för en gångs skull lite vitare än vad det brukar.

Undernäring, kost, träning, nedbrytande, sittställning.. usch vad dessa ord just nu ger mig ångest. Jag håller på med en standardvårdplan just nu till sjukhuset och jag kan lova att det inte är det lättaste. Allt ska ha referenser och ja, inom det område jag håller på att skriva finns det såklart inga referenser. Jag håller på att bli galen. Nu ska den in senast onsdag och det känns ungefär som sluttentamen innan jul. Gud så skönt när den är klar!

Annars bjuder veckan på ett rackarns tempo! Imorgon bakar jag till mina kollegor som tack + att jag på eftermiddagen ska få ett stick i armen. På onsdag ska jag ut o äta lunch med kirurggruppen. På torsdag är det julbord med jobbet på eftermiddagen och på fredag tar jag tåget hem!
Utöver allt detta ska jag även hinna packa, skriva klart den där rapporten, städa och ja.. njuta av sista tiden i Skaone. Önska mig lycka till!

5 kommentarer:

Carina sa...

Det var det värsta vilket racerslut!
Jag säger då det...du ska ju dock ner en gång till, eller hur?
Jag chockade D med att smsa honom och locka med dajmkakor till jul. Idag blev det kokostoppar med saffranssmak, de bakade jag egentligen bara för att fylla en ny Tupperwareburk. Ska bjuda på jobbet i morgon... nåt som ligger i generna, eller? Snart får vi se dig hoppa på perrongen :-) Kram Mamma

Unnelin sa...

Lycka till!
Jag har nedräkning med Vidar nu, bara fem dagar tills vi får träffa moster Naneni!

Unnelin sa...

Shit mamma, vi postade samma minut!
Kan det hända att du har för många burkar om du bakar bara för att fylla en ;)

gurka sa...

Haha.. vilka roliga inlägg! moster Naneni.. hihi.. det kan jag nog leva upp till :)
Jag håller med pastej.. kanske för många burkar? Eller för mycket i skafferiet? Nu är det bara 3 arbetsdagar kvar!

Carina sa...

Va många kommentarer det blev nu då... :-) Ni kanske vill smaka i alla fall....