fredag 1 januari 2010

God fortsättning!

Nu är det nya året här. 2010. Tiden har gårr förbaskat fort. Jag tycker nyss att det var -99 och alla höll på att sia inför vad 2000-talet skulle ha att erbjuda. Flygande bilar? Jorden går under? Men nej, på granvägens gata låg jag då och lyssnade till den tysta snön som knarrade under täckjackan. Inget hände, minuterna passerade och 2000-talet hade kommit obemärkt förbi. Sen började åren gå..

Idag är det 100101. Under 10 år har jag hunnit ta studenten, jobbat med horsemanship, gått en hel universitetsutbildning och haft 2 jobb inom mitt nya yrke. Jag har dessutom träffat en helt underbar person som totalt förändrat mitt liv. Jag har fått mig en systerson, flyttat hemifrån, blivit skaone-tös och gått från blond till brunett. Jag har avslutat kapitlet på ICA, skaffat mig nya brillor och hunnit dra en sväng till Thailand för en rejäl uppelevelse. Jag har åkt forsränning, ridit på stränder, partat loss på gran canaria och skrivit en hel c-uppsats. Tyvärr har jag varit på 2 begravningar och förlorat både hund och häst. 2000-talet har bjudit på det mesta. Stilla började det, storbrakande avslutades det..

Igår exploderade det fyrverkerier kring mitt huvud så att jag trodde att jag var mitt i krigszon. Med härliga personer omkring mig i blinkandes harry potter-2010-glasögon övergick mobiltelefonens urtavla från 23.59 till 00.00. Inga kyrkklockor hördes på grund av raketer som färgade himlen rosa, vit, orange, blå - you name it! Flera -Gott nytt år! och en massa kramar senare låg jag i sängen, nöjd och glad med ett färdiglöst korsord och tankar på morgondagens hemgång. En känsla av lättnad att få komma hem blandat med en känsla av sorg över att lämna det som jag tycker om här infann sig. Sen somnade jag och sov som en stock..

Idag avslutar jag kapitlet skaone för den här gången. På återseende, vem vet. I eftermiddag sätter jag mig än en gång på SJ's härliga transportmedel upp till Norrland. Jag hoppas på en resa som håller sina tider. Jag kramar Dessi och Roger ett tråkigt hej då, pussar på Mina och lämnar ett spännande halvår i Kristianstad bakom mig.

Jag ser fram emot 2010 nu med mycket värme, kärlek och spänning.

Till er alla - Ett riktigt gott nytt år och god fortsättning!

2 kommentarer:

Älsklingen sa...

Det låter inte som om du haft något lungt Svensson liv det senaste decceniet. ch det låter som om en hel del av de saker du nämner har varit med inverkan av en lång ståtlig och oerhört snygg yngling:) Jag älskar dig så mycket! Puss puss

Anonym sa...

Underbara "husmusen"!

Nu har jag lämnade jag tillbaka nycklarna till ditt lilla "råtthål". Mina har skrikit som en stucken gris varje dag utanför din dörr. Roger har lagt ut ostbågar överallt i hopp om att du kommer tillbaka. Det blev rysligt tyst och tomt när du åkte.
Massor av Kramar från oss alla.