söndag 4 oktober 2009

make over

Här är det blåsigt värre! Och inte nog med det så regnar det också en massa. Igår skulle jag prompt till affären och eftersom det regnade så drog jag på mig stövlarna och tog med mig paraplyet! Tyvärr visade det sig vara en dålig idé, för när det blåser i skåne så regnar det i sidled, så paraplyet var inte till så mycket nytta. Jag var dock inte tillräckligt smart nog att fälla ner det utan tyckte att när jag väl tagit med mig paraplyet ska jag väl också se glamorös ut och använda det! Bad idea.... Paraplyet flög hit och dit på grund av blåsten och inte nog med att jag fick kramp i händerna av att försöka hålla fast det, så flög det ibland med en sådan kraft att jag trodde att glasögonbågarna skulle gå sönder när paraplyet gång på gång flög rakt mot huvudet.

Idag har det varit lika dåligt väder, men denna gång tog jag inget paraply när jag tog min promenad.

Så vad gör man när det är dåligt väder, känner få människor och inte har så många intressen att bara "åka ut till"? Jag stickar, stickar, stickar, läser lite bok och denna dag passade jag även på att få en make over. In till husvärden sprang jag då vi kommit överens om att hon under dagen skulle sminka till mig. Så nu med perfekt grund, snygg ögonskugga, underbar rouge och härligt ljusröda läppar sitter jag och skriver. Väldigt trevlig och aldrig har jag känt mig så snygg när jag och D pratar via webkamera.
Jobb i morgon med motiverade samtal, vårdplaneringar och förhoppningsvis lite kaffe och härligt skvaller. Sen är det bara 3 dagar kvar tills mitt uuuunderbara mansdjur kommer ner.

3 kommentarer:

Mansdjuret sa...

Sååååå Snygg!!! nedräkningen har börjat:)

Carina sa...

Hej du...
Vilken snygg schal!!!! Verkar vara ett superfint garn.
Jag förstår att tristessen tar nästan kål på dig, ssk när det är dåligt väder. Vet det där med regnet. Var hos Crille en gång i liknande oväder, det går inte att skydda sig!
Jag har dock inhandlat en regnponcho från Didriksson som till och med var på Tv:s gokväll, som ett suveränt drapå plagg, med kapusch å allt. Kolla in det...
Är tokmör ikväll efter bakning och barnpassning, det senare dock så underhållande att jag inte märker tröttheten förrän den lille surrande och bilbrummande gossen åkt hem!
Nu ska jag ladda för jobb, imorron har vi kompetensdag och jag ska utbilda mig själv :-) (billigt för kommunen) i att försöka göra egna dataprogram till mina elever... en utmaning minsann! Tusen kramar från Modern

Unnelin sa...

Tjusig sjal!
Skrockar åt tanken på paraplyt som krockade med glasögonen.
Kram!