tisdag 13 oktober 2009

Framtidspanik

Ja, idag är det nog sista dagen att söka in till kurser inför våren.. Känns som om jag nyss satt i denna sits och inser att tiden ibland går väldigt fort.
Eftersom jag fortfarande inget vet om jobb efter nyår så är det väl lika bra att söka lite kurser, utifall att.. Inget jag är direkt peppad på eftersom jag inte vet vad jag vill läsa eller är direkt läs-sugen överhuvudtaget. Men men.

Jag har blivit toppen-kompis med kissen i lägenheten bredvid. (en kisse som inte blir kompis med så många) Sen om det beror på att jag kallas för husmusen eller om det faktiskt är så att hon ibland känner sig lika ensam som jag gör. Vi har i alla fall mysigt tillsammans.

Nu får vi se om det till veckan blir vaccinationsdags.. lagomt peppad på att få en spruta i armen och sen kanske bli förkyld.. igen. Nej, så jag håller mig nog in i det sista. Nu ska här tittas på kurser.. (jippi)

2 kommentarer:

Carina sa...

Såg just idag i VK att de börjar sticka skåningarna :-) Inge kul för dig men jag befarar att flunsan hunnit sprida sig för mycket innan det är dags för oss "tröga" norrlänningar så vi missar nog hela kalaset... inte mig emot. Vet inte ens om jag skulle...
Inget ord om helgen som förflutit, gu nåde dig om du inget skriver när jag varit på besök! Har en liten överraskning för fredagen i bakfickan, hi hi och det ska bli så skoj att gå på kaninjakt igen!
Jag tror vi ska köra en hälsohelg, med god mat, avslappning å underhållning av hög klass, vad säger du om de gåsapiga? Kram från Modern

Paprika sa...

men lilla annelie, du är ingen husmus och katten är inte ensam. det finns en logiskt förklaring till allt och denna är att du in fact HAR halva djurens hjärna! (och du kanske luktar lite kattmynta)