lördag 24 oktober 2009

Kanske

Kanske ser det mörkt ut med en framtid i K. Kanske ser det ljust ut med en framtid i Härjedalens huvudstad - Sveg. Kanske får jag veta mer nästa vecka?
För stunden lever jag i nuet. För stunden så är jag inte oroad inför framtiden. Denna stunden kommer med största sannolikhet knappt vara många fler minuter.
Jag vet inte vilket som är bättre, En framtid i södern eller en framtid i skogen? Hihi.. ja, säger jag sådär så vet jag att mitt sinne säger skogen. Jag har väl ändå aldrig varit en stadstjej, men tanken på att närmaste hm ligger på ett tvåsiffrigt mil-tal bort känns lite skrämmande. Å andra sidan - Gud vad jag saknar skogen och den klara luften!

Kanske är det ändå inte för skogen, luften eller jobbet som jag kommer att flytta till Sveg, om jag nu flyttar dit. Kanske blir det för äventyret, kärleken och ett liv i ro med hovar som klappar i stallgången som jag flyttar. Kanske är det för att få känna mig lite mer hemma.

Jag vet inte vad jag skulle sakna mest om jag lämnar detta ställe. Kanske C, kanske kaninerna, kissen som älskar mig eller mina härliga samtal med låtsasmamma/husmor/hyresvärd/Dessi som jag kommer att sakna mest... eller att jag och David aldrig får inreda denna lägenhet med alla finna kakelugnar.

Kanske ska jag njuta av nuet just nu ett tag till innan framtidspaniken tränger sig in i min hjärna utan att ha knackat på och torkat av skorna. Kanske måste jag skaffa mig en dörrmatta..

2 kommentarer:

Carina sa...

Stopp å belägg! Byt jobb! Du slulle slå dig på poet, diktare eller författare. Det är helt underbart att läsa din blogg! Särskilt det där sista om dörrmattan! Oj vad jag blir suf´gen på att börja skriva igen... du vet de små anektdoterna i Gränsposten!
Ja vem vet... läcker bild oxå, kan tro att hon dricker ett riktigt gott kaffe, när håret blir så där... :-) Kramar Modern

Långdrasuten sa...

Hej älskling! Det där var bra jobbat måste jag säga. Riktigt finbild. Jag blir så stolt:) Det är skönt att du lever i nuet för framtiden vet ingen vad som har i åtanke.. Vill bara än en gång säga att du är duktig.