onsdag 28 oktober 2009

á la....

Att mamma kommer ner till helgen känns underbart! Lite liv i hushållet igen och kanske framförallt en härlig person som känner mig utan och innan! Nu blir det á la Annelie och á la Mamma i helgen.. jag undrar just var det är för hemlisar hon planerat till fredagskvällen.. hmm.

Som vanligt så underhåller jag mig själv på dagarna när ingen annan underhåller mig. Detta Paprika skulle du tyckt om. I sköljen på jobbet går man inte om man inte behöver. Hit kommer smutsiga kläder, urin, avföring och annat trevligt som ska bort i avloppen. Jag hade några minuter över i väntan på att patienter ska bli redo för lite sjukgymnastik, så vad gör jag? Jo, jag går in i sköljen och ser mig om lite. Och inte med vilken stil som helst. Jag kommer på mig själv gå runt och titta i sköljen i mina vita sjukhuskläder som Puff spankulerar fram på julgransgrenen i musses jul. Händerna bakom ryggen och - just det - Spankulerar fram och ser mig om. Som sagt, underhåller ingen annan mig, så underhåller jag mig själv. À la Annelie. Puss och kram på er önskar julpyntssjuka Puff.

1 kommentar:

Carina sa...

Oj vad välkommen jag känner mig Puff! Undrar vilken Disneyfigur jag är??? Känner en hel del för Ferdinand fast han är kille... i helgen ska jag följa hans livsstil i alla fall, lat, fåfäng och bara njuta av livets dofter, smaker och andra intryck... fortsätt å va nyfiken du puff, få se om jag avslöjar nåt i morron kväll i Skånelandet... Kramar, ses snart! Mamma