måndag 19 oktober 2009

Utrensning på allvar

Jag bestämde mig igår för att påbörja en ny Detox-kur. Den förra för något år sedan gick ju inte så bra då den äckliga vätskan som skulle drickas bara fastnade i halsen då smaken av kloak inte var så där jätte aptitretande. Så denna gång tänkte jag köra på en tablett-kur! De tre första tabletterna togs under gårdagen och jag tyckte väl att allt kändes okej. På kvällen kände jag mig lite sämre men lade mig till ro med tanken på att jag skulle upp tidigt morgonen efter för att ta mig an jobbet igen. Ingen ro blev det dock på natten..
En kurrandes, bubblandes mage som var mer full av liv än rofylld. Efter oräkneliga minuter av förnekande sprang jag ändå upp på toaletten, famlade med lysknappen och lade mig ner och käxade. Usch, det är verkligen en obehaglig känsla. Med en mer tillfredsställd mage la jag mig i sängen igen för att sova. Tanken på att det kroppen inte längre ville ha var ute gjorde mig lugnare.. tills någon timme senare när samma procedur körde igång igen.

Jag klev upp på morgonen, försökte inbilla mig att jag mådde bra, ansträngde mig för att få ner lite frukost, men när illamåendet bara trängde sig på trots allt tog jag telefonen och ringde chefen. - Ja, jag är sjuk. Det är ingen fara. Jag kommer nog imorgon istället.

Så dagen har gått fort. Jag sov lite extra länge. Vaknade upp, mådde bara bra. Fick i mig frukost och satte igång med stickningen. Den är nu färdig och jag kan stolt säga att jag stickat en hel sjal alldeles själv! Nöjd nöjdare nöjdast! Sedan har jag sökt jobb, handlat och busat med kissen.

Inget mer Detox för min del. Det är något som är fel när kroppen på en utrensningskur svarar - Okej, vill du rensa kroppen? Då ska jag visa dig hur man rensar kroppen!
Inget mer toalettspringande för min del, tack! Nu får det vara nog!

6 kommentarer:

Unnelin sa...

Vad var det för skumma tabletter du åt?

Carina sa...

Huvvaligen, försök inget sånt med mig när jag kommer, vi kan äta nyttigt men inge annat, tack! Funderade på om vi skulle följas på nåt träningspass, typ, spinning eller gym, eller nåt vad tror du...? Kramar Modern Ps. jag ringer...

gurka sa...

Det var Detox-tabletter. Utrensande av slaggprodukter. Väldigt poppis, men fungerade tydligen inte för min mage..

paprika sa...

att du tror på sånt där panpan! det är ju som tv-shop! kan hjälpa men lita inte på det om inte doktorer skrivit ut det åt dig! men krya på dig kronkis!

Unnelin sa...

Jo men nog kan man väl säga att du rensade ut lite slagg eller?

gurka sa...

Jo, det kan man nog säga.. men mer utrensande blir det inte nu. Nu får jag lyssna mer på kroppen och hålla mig till andra metoder.. Ska tydligen vara lite känsligt för vissa magar.. visste bara inte att min mage hörde till de känsliga..men men :)