söndag 15 november 2009

Allt som hänt..

Jag har varit dålig på att uppdatera mig här ett tag nu.. så jag gissar att jag har lite att ta igen..

Förra helgen drog jag mig upp till Falun för att säga hej och intensiv-umgås med några gamla klasskamrater från utbilningen. Vi spelade curling, spelade pingis, åt smaskig middag, spelade guitarhero, drack några öl o pratade härligt strunt med varandra. Efter den helgen var jag dock helt slut och har varit allmänt trött och slut hela veckan. Inte nog med det så fick jag även turen att ha en underbar helg med min härliga härjedaling, vilket ledde till en total sakna-david-svacka hela veckan.

Men lite skoj har dock hänt. Jag har hippt som happt blivit erbjuden en intervju till ett jobb som jag sökte i våras på ett djursjukhus - som sjukgymnast på 50%. Så nästa måndag bär det av till Göteborg och en snabbvisit hem till brorsan innan jag åter måste sätta mig på tåget för att komma hem någon gång innan midnatt.. dvs en kvart innan midnatt. Så tisdag nästa vecka gissar jag på att jag är helt slutkörd. Men mycket adrenalin fanns i kroppen när de ringde från djursjukhuset.. det är ju trots allt där kanske mina drömmars jobb finns..

Sen har dagen idag bjudit på lite pållar. Jag och Dessi drog ut till ett arabstuteri någon mil härifrån och hälsade på en massa söta långbenta arabfölisar, deras mammor och några ståtliga hingstar. Trevligt folk och än trevligare hästar som spädde på min längtan efter häst igen. En dag kanske..

Så.. mer bjuder jag inte på idag. Ha en trevlig söndagkväll kära läsare!

1 kommentar:

Unnelin sa...

Men va spännande med djursjukhuset, i göteborg kan jag nog acceptera att du bor, då kan man ju hälsa på två syskon samtidigt.
Jag vet inte varför jag aldrig ringer, kanske ikväll. Snart ska jag och Vidar iväg till sjukan. Det är jobbigt. Kram