lördag 27 juni 2009

Tyst morgon

Vakna, ligga och fundera över vad egentligen en dag som denna innebär. Allting tyst. Inget prasslande, viskande, slamrande. Ingen som försiktigt kliver upp ur sängen, tror att man fortfarande sover trots att man egentligen ligger helvaken med pirr i magen. Allting tyst.

Kliver upp, far ut och springer, kör lite träning hemma, tittar mig i spegeln. Jag ser fortfarande ut som vanligt. Ingen skillnad. Konstigt.

Ner på stan, missade systemet med 2 minuter. Tittar i affärer, snålar. Handlar till grillning, cyklar hem. Telefonen ringer.. massor på eftermiddagen. Sen ringer det igen. Ett okänt nummer. Chokladbud! hihi.. springer ut, får ett paket. Ett bud med choklad till mig :) Så roligt detta var!

Tack för paket och uppvaktningar. Jag ser likadan ut, ett år äldre och längtandes hem efter lite prassel, viskande och smygande upp ur sängen. Nu ska grillas och festas ikväll med nya gäng jag aldrig träffat!

Många kramar från en liten med lite större Gurka.

1 kommentar:

Carina sa...

Vad fint du skriver , blir tårögd. Hoppas din dag blir minnesvärd utifrån nya vänner och intryck.
Det du upplevt förut kommer du att ha med dig och det kan plockas fram senare, och vara till glädje. Många kramar från Mamma å Pappa