söndag 14 juni 2009

Jag är under ytan


Till att börja med vill jag bara tacka Plommon och Messmör för en trevlig helg! Idag tog vi en tur till Sveriges lägsta markpunkt, 2,41 m under havsytan och ja.. som bilden visar bör vi nästan här i K hålla andan.


Efter trevligt sällskap hela helgen, mer sett av K och hoppat av rädsla till den nya Terminator så tog jag mig en uppfriskande joggingtur på fälten här utanför. Det var och förblir en jogging tur att minnas. Först härliga hus, sedan mysiga får. Jag fortsatte springa och plötsligt upptäckte jag att jag sprang mitt i en kohage med med fullt av kossor runt om mig. Efter detta höll jag bokstavligen talat på att springa över en hop kaniner! Dom var precis överallt! Stora, små och snabba låg de i hagen, på vägen eller i busken bredvid mig och solade. Helt fantastiskt! Och de som känner mig vet hur lyrisk jag kan bli över något som detta! Länge sedan var det som jag sprang på så lätta ben! ... tills dess att jag upptäckte att jag inte längre visste var jag var. Skulle jag behöva vända för att hitta hem igen? Jag tog mig några steg till längst den okända vägen, orolig över att jag skulle behöva vända när jag plötsligt upptäckte att jag var precis där jag börjat joggingturen! Ack, ett sådant dåligt lokalsinnne man kan ha. Men roligt var det!


Hemma blev det några samtal och sen ett bad i badkaret. Nu ska här förberedas inför morgondagens arbetsdag!

4 kommentarer:

Carina sa...

Ja, det var skojig läsning! Jag tycker nästan, bara nästan, att du skulle ta och adoptera en kanin... bara för att ha lite sällskap. Hörde av plommmon att de var mycket nöjda över helgen och att du på bästa David- manér fyllt upp förråden... det var väl bra!
Jag måste tyvärr inse att jag skulle ha stått över 50-årsfesten igår. Magen är i uppror och det blir nog till att stanna hemma i morgon oxå och fortsätta min formidabla diet. Som tur är så drabbas inga barn av det och det som ska göras finns kvar. Stor lyckospark för i morgon på nya jobbet, vi hörs Kramar Modern!

Bror sa...

Tack för helgen. Det var trevligt! Kör hårt i morgon.

Unnelin sa...

Hur var första arbetsdagen?

gurka sa...

Första arbetsdagen var intensiv. Mycket att hålla reda på och många nya intryck. Men jag känner mig peppad och det ska bli roligt i sommar! Längtar nu bara tills onsdag då jag ska få fler intryck. :)