fredag 12 juni 2009

Plaskvåt av allt regn

I Skåne verkar det regna. Ja, regna regna regna och lite härlig blåst där till. Tog mig ner till stan för att byta en tröja och resultatet ser ni på bilden. Tack älskling, jag trivs väldigt bra i min nya tröja med en sådan sprakande färg!


Nere på stan kom traktor (i Skåne använder de moderna traktorer) efter traktor med stora lass av studentet. Dagens guldkorn kommer nog härifrån. Det tjoas och tjimmas och låten "för vi har tagit studenten..." ekar i den nygammla stan Kristianstad bortsett från att den slutar lite annorlunda ".... fy fan vad vi e bRRRRRa!" hihi.. Detta var väldigt roligt när jag under mitt paraply navigerade mig genom stan.


Tänker på alla er där hemma och lite extra på Havre. :) you know who you are :)
Ikväll kanske jag tar mig ett bad och läser bok.


2 kommentarer:

Carina sa...

Snygg tröja! Passar perfelt till ditt nya hår! har inte tittat på väderprognosen för helgen men ovädret verkar ska hålla i sig, så håll i hatten pan!Har just stoppat i mig lite mat och efter gårdagens magfel, så knorrar magen och säger att den vill bara ha the, hälsofil och blåbärssoppa. Rena rama slankdieten, kanske ska fortsätta med det några dagar, det gör nog underverk med mina lovehandels. Tuva står här med gula piggbollen och säger "lek med mig, lek med mig"! Laddar du för bror och svägerska? Pons hälsar oxå till dig från prinsessan. Kram Modern.

Gurka sa...

Tack tack. Kanske skulle kunna testa den dieten själv om det nu inte var så att jag behöver mer mat i mig än så :)
Hihi.. lilla Tuvis.. hon är då som hon är.. lekfull och en riktig goshund!
Nu laddas det. Ska bli så roligt att de kommer ner! :) kramar