onsdag 24 juni 2009

Den läskiga tvättstugan

Jag har en läskig tvättstuga. Den är i andra husets källare. Den är långt in, bakom en massa dörrar och har ett sånt där stort spökligt torkrum. Tack mitt hjärta för att jag får ringa dig 3 ggr under min tvättid bara för att det är läskigt. Det gör det lite mindre skräckfilmslikt...



Börjar komma lite mer in i jobbet nu också. Haft lite träningar idag och åter fått träna på skånskan. Av misstag, observera misstaget, och jag måste få skylla på att det är lätt att dras med för att bli förstådd, så kom mitt första skånska ord idag. Ordet var "tre". Med ett ovanligt skorrande som överraskade mig själv så mycket att jag kom av mig, så kom ordet "trrrre" ur min norrländska mun. Så, min oskuld i skånska är nu förlorad.



Igår var det löpning med sol, kaniner och kossor. Försökte ta kort på kaninerna och detta blev resultatet. Min än så länge bästa och trofastaste vänner i K.

1 kommentar:

Jessica Holmgren sa...

Tjosan!

Så skönt att du börjar komma in i jobbet nu, hoppas du trivs bra där långt nere lanne!

Saknar dig vännen!
Kramar från mej å plötpuss från Amos =)