tisdag 16 juni 2009

Den värsta bland smärtor

Morgonen hade kunnat börja bra om mina fötter kände lägenheten bättre. Precis innan jag ska ta på mig ytterkläderna och dra mig mot jobbet snubblade mina stackars tår över en golvlist! Detta måste vara en av de värsta smärtorna. Krälandes på golvet, hållandes om tårna, gnyande, förbannande... ja, att slå tårna mot en golvlist är nog bland de värsta smärtorna.


Utbildningsdag hela dagen idag. 4½ timmes genomgång av journalsystem, 3½ timmes genomgång av hur man skickar ett mail inom kommunen. Ja, en dag på det aktuella jobbet ska bli skönt imorgon.


Roligt är dock att jag via dessa långa utbildningar träffade andra vikarier som också njöt av inspärrandet framför datorer. Jag har fått två nya bekanta i K. Som att vara tillbaka i förskolan igen och möta nya vänner. Känslan är ungefär densamma :)


Sprang en runda efter jobbet igen och njöt av kaninflocken som idag var ännu större. Jag känner mig som Pricken i boken "Pricken" och skulle gärna skutta med alla dessa kaniner på klöverängen. Det är ljuvligt att se dem.

På midsommar blir det Hedemora. I'm coming honey!


2 av mina älsklingar som jag tänker mycket på.

1 kommentar:

Carina sa...

Vad gulligt du skriver! Vilken fin bild! Vad de ser ut att må gott, de där två på bilden! Det känns bra att det blir Hedemora och David för dig i midsommar, inge skoj att vara ensam en sån helg. Lite trist är det för oss att ingen kommer hem... fördelen är att jag kan slappa lite och ägna mig mera åt motion, och iordningställande av "Lill-gårn". Mycket som ska pysslas med.
Jag önskar dig lycka till i morgon oxå! Kram från Modern.