måndag 21 september 2009

Tant Annelie

Är jag gammal, mogen eller har staden i skåne helt satt sprätt på mitt huvud. Kalla mig gärna tant Annelie för jag har för första gången inhandlat ett par stickor (stl 9 mm) .. Viktigt!

Jag och C har bestämt oss för att börja sticka. Jättekul att i garnboden stå och välja mönster samt garn. Mindre kul när det tar en halvtimme att få dit första maskan.. Är jag extremt osmart eller är det bara så att garn är ett sådan material som helt enkelt inte går att få bukt med!? Efter ytterligare 20 min fick jag till två till maskor. Nu ska stickningen börja och jag oroar mig väldigt för uttagen som ska göras.. jag undrar nog allt hur denna sjal ska se ut när den är klar.. Blir den hemsk vågar man ju inte ens ge bort den i present. Blir den bra så vill jag nog behålla den trots allt :)

I morgon ska jag nog lösa träningskort och annars fylls nog kvällen av garn, trådar, stonk, stön, och lite mysiga tv-program.

3 kommentarer:

Unnelin sa...

Men härligt annelie! Jag som hade tänkt köpa stickor och garn och skicka till dig! Va kul! Blir det en sådan standardsjal med bara räta maskor eller något mer avancerat? Ge inte upp!
KKRRAAMM!

Carina sa...

Inte hela sanningen.... ;-) Jag önskar lycka till tant Annelie!
Ps. bra med mobiltelefon...

Finn fem finnar:) sa...

Det är tur att jag har börjat lära mig bridge så att jag kan hänga med i ditt åldrande:P På tal om fina kommentarer att ge varandra så undrar jag fortfarande om inte pensionärspung ligger högt på listan?