lördag 5 september 2009

En motorsåg

Nattens plågor. Att vakna av smärta varje gång kroppen automatiskt vill själva för en att inse att människan även sväljer väldigt ofta på natten. Jag har under nattens gång, gång på gång vaknat över att behöva spänna kroppen, hålla andan och verkligen fokusera på att göra sväljandet så lite smärtsamt som möjligt. Ändå har benen ibland dunsat ner i sängen pga ilska, en tår kommit vid sväljandet och det lilla gnyandet av smärta kommit, då ett stort gnyandet får motorsågen i halsen att riva än mer.

Halv fem på morgonen får jag nog och tar mig ut i min spökligt mörka lägenhet för att göra en kopp te som kan stilla smärtan vid sväljandet. Resultatet? -Bara mer ont då jag måste svälja ner en hel kopp te.

Efter försök till att kommunicera med mina alltför långt bort bodda- föräldrar och en oförstående sjukvårdsrådgivning tar jag mig ner till akuten. Vänta, vänta, vänta. Än om flaskan med "glidslem" på läkarens bord får mig att skratta till så stillas snart skrattet av att motorsågen river till igen. Till slut får jag skatta mig lycklig över att två jättelånga bomullspinnar i min hals och ett obehagligt stick i fingret inte visade något alls. - Åk hem och vila bort det.

Motorsågar som får en att vilja gurgla en liter hett vatten görs det inget åt. Det kan ju trots allt göra lite ont med halsont. Hmpf!

Efter en liten em-tupplur har motorsågen blivit en anings trubbigare och den startar inte med lika snabb kraft. Dock finns det kvar att riva i halsen verkar det som.

Till sist skulle jag vilja tacka Ekströms för en fantastisk nyponsoppa. För ett tag hamnade diesel i motorsågens bensinmotor och halsen fick några ögonblick av vila, lenhet och en fantastisk barnsligt god smak - nyponsoppa alltså, inte diesel!

1 kommentar:

Carina sa...

Krya på dig vännen... vi hörs i morgon, låt kropen göra det den är avsedd att göra vila å läka, lyssna till den... som du säger åt alla andra... nu är det din tur att ta det lugnt... GÖR DET!!!! Kramar mamma