tisdag 8 september 2009

Dunderkuren

Dunderhonung - jovisst! Men jag har nu nya erfarenheter av något alldeles speciellt, knasigt, äckligt men väldigt spännande. Igår kväll mitt i mitt kurerande med nyponsoppa kommer min kära hyresvärd med en spännande kopp av varmt innehåll. Luktade gott gjorde det. Och innehållet?

En kopp hett earl gray-te
en halv pressad citron
och.. en 6a bacardi rom!
Lite lätt påverkad och väldigt glad gick jag igår kväll och la mig. I morse vaknade jag med vesäntligt mindre ont i halsen... hmm.. är det vilan eller en mystisk varm bacardi-drink? Jag tycker att vi skyller på drinken- mycket roligare så. :)

Så fortsätter det kännas så här eller bättre så blir det jobb för mig imorgon. -uunderbart! Nu är jag trött på att gå hemma och vänta på att människor ska sluta jobba så att man får ringa.

Och i helgen kommer Havre! Tjoho! En hel månad sen sist.. Du kan nog tänka dig hur fjärilarna börja kläckas ur sina puppor med bara tanken på det hela!

Delar med mig lite bilder av mitt nya fina boende. Ta för er och njut av Kristianstads stadsdel Söder.
Välkommen till min gata! Bor dock inte i detta huset utan i det precis bakon.. det med slottstornet! ;)
Where the magic is happining.. eller ja, snart iallafall!
Min egna kamin.. med ljus i :)
Urdjuren spelade också fotboll.. långt under vattnet har de legat begravda, men börjar nu äntligen komma fram - 4,5 m under vattenytan
Min löparrunda! Underbart med lite skog!

3 kommentarer:

Unnelin sa...

Men så fint du har det!

Sofia sa...

Vad mysigt du fått det!
Jag tror banne mig jag måste pröva den där drinken! Jag är sjukling jag också.

Kramen.

Carina sa...

Från slott till koja, kan man verkligen säga fast tvärtom från koja till slott!
Det ser ju hur fint ut som helst, inte undra på att du låter lycklig!
Skulle David på intervju nu i när han kommer ner...? Tänk om han oxå fick jobb där, vilken lycka!
Nu ska jag ladda för veckans sista arbetsdag, sen blir det surströmming, potatisplock å, ja kanske lite lingon, vem vet! Kramar från Modern, hälsa MrD and his mother :-)