tisdag 14 juli 2009

Tack Mamma

Tack mamma för ett gott skratt idag!
Efter en seg dag, men med lite framgångar som får en att sträcka på ryggen så ringer min kära mor när jag sitter på cykeln på väg hem.

På andra sidan luren börjar välbekanta toner höras.. sång.. "vad är det för dag idag". Jag tänker - ja, vad är det egentligen för dag idag.. ingen speciell så vitt jag kan komma ihåg. Tappert försöker jag avbryta min mors sång, men ihärdig som hon är fortsätter hon till gratulationsångens slut. Hmm.. grattis på namnsdagen. Ja, om jag inte har fått någonting helt om bakfoten så är jag fortfarande kvinna, jag skulle inte ens heta detta om jag hade fötts till man.. Nej, mamma, jag heter inte Folke. Tyvärr.
Men tack för ett otroligt härligt gott skratt som i skrivande stund fortfarande glädjer mig. Du är inte ens nära på att glömma bort mig. Inte ens på Folkes namnsdag. du får mig att känna mig som en Kronprinsessa.

1 kommentar:

Carina sa...

hi, hi, hi tala om att jag blev lika överraskad när det var Folke å inte Victoria...! I morse när tidningen lästes ute på bastubron såg jag i ena ögonvrån att det stod Victoria i anslutning till namnsdagsbarnens presentation, och tänkte då genast att detta inte får glömmas bort ssk när min egen lilla Victoria bo så långt bort. Kom så för mig på em. att nu var det dags... hmmm tur att du inte körde mot rött ljus... nåväl en gång för mycket är bättre än en gång för lite, å som jag sa du är ju en liten prinsessa minsann! Kram från Modern.