måndag 6 juli 2009

Ett brev från förr

I dubbel bemärkelse. Jag älskar verkligen att få handskrivna brev. Det är som bara en alldeles speciell pirrig känsla som ändå ger så mycket värme. Allt för ett handskrivet brev. Jag tycker att det ska vara som förr och att människor ska börja skicka varandra handskrivna brev igen. Visst, det tar tid, men ååå så personligt det är ändå! Bara att någon lagt mödan till och faktiskt skrivit ett brev! Sen att mitt brev egentligen skulle kommit förr också.. en si sådär 2 v försenat, men vad gör det att posten krånglar till det när ett sådant underbart brev till slut hamnar rätt!?

Dagen har gått fort och det är min sista vecka innan jag blir ensam på bygget. Jag försöker ta in så mycket som möjligt och njuter av det sällskap jag har. Annars är det nog brevet som förgyllt min dag idag.. och naturgodis. Lite nyttigare än vanligt godis och helt fruktansvärt gott!
Har även fått lära mig ett nytt skånskt ord idag. Mög, om det nu stavas rätt. Inte ett ord jag kommer att använda så ofta, men dock, de på jobbet tycker om att flasha med skånskan.

Inga kommentarer: