tisdag 7 juli 2009

Konstiga rabatter

I går bjöd jag mina arbetskamrater på ett gott skratt.
På gräsmattan utanför kontoret var små jordplättar lite överallt. Dessa jordplättar hade ökat över dagarna och jag tyckte att det var för konstigt att de planterade saker så ostrukturerat. Och vad var det egentligen de planterade?
Några konstiga blickar, liksom att de väntar sig att jag själv ska börja skratta för att visa att det hela var ett skämt. Men jag var seriös och tittade frågandes på mina arbetskamrater.... Tills de börjar skratta.

Dem kallas mullvader. Skadedjur som förstör trädgården.
Tyvärr fick de inget - suck, ja de gör dem verkligen.
De fick ett - MULLVADER!!!! ÅÅÅH Har ni sånna, jag har aldrig sett en mullvad förut! Finns det någon chans att de kommer upp till ytan?

Troligen kommer jag aldrig här iallafall att få se en mullvad, men ett eget litet rike har de nog alldeles utanför mitt kontor. :)

2 kommentarer:

Carina sa...

Hej mellandotter!
Visste inte att det kunde finnas så många okända djur... men det är väl som i visan... "du tror inte på det här eller hur men visan hadlar om okända djur.. vem skrev den förresten????
Nu har vi kommet hem från ett underbart varmt och härlig Göteborg till Norrländsk sommar med nio grader och spöegn! Huvvaligen, hur ska vi klara det här?
Verkar i alla fall bli långsamt bättre...
Fem intensiva dagar med Liseberg, barnbarn, lägenhetsflytt shopping sevärdheter god mat osv, osv och inte att förglömma en liten pittoresk sommarstuga ute i Forsbäck... Vi har haft det bara bra som du förstår... gott sällskap är hela poängen och vad kan vara bättre än släkten? Släng er i väggen ni som säger att den är värst!
Jag ringer i morron kväll... Kram Modern!

Unnelin sa...

Olle Adolphsson har skrivit den låten. Bara som ett ps.