söndag 19 juli 2009

Shoppaholic

Tog cykeln ner till stan idag enkomt för att gå på en rea. Inte det jag vanligtvis gör men var så ruskigt sugen på lite fina nya kläder och eftersom ingenting annat egentligen var inplanerat - varför inte?

Svettigt varmt var det i butiken, folkhopar i mängder, men även mängder av kläder för halva priset. I butikens hetta var det inte det lättaste att i provrummet få av sig de tighta byxorna för att ta på sig de utreade kläderna. Efter mycket velande, ännu en gång i provrummet och lite rådfrågande till butikspersonalen så fick jag med mig tre plagg och ett skärp för 600 kr. Inte illa tycker jag med tanke på att det skulle kostat det dubbla.

Väl ute ur butiken hade det såklart börjat regna och mitt tidigare initiativ om cykeln började jag ångra. Ett spinningpass hem blev det och jag tror att jag var lika blöt av svett som av regn när jag kom hem.

Nu har jag varit ute och sprungit i regnet, gjort min träning hemma, ätit middag och är fortfarande väldigt nöjd över dagens inköp. Nu fattas bara ett par snygga skor.

Kvällen spenderas nu med bokläsande och förhoppningsvis sätter sig snart min älskade på bussen och får lite tråkigt så att han ringer.

2 kommentarer:

Unnelin sa...

Hej syster, kul att shoppa!
Själv sitter jag på mitt jobb och väntar på att sömnen ska överbemanna mig. Vi måste ringas snart, kram!

Carina sa...

Du har som en förkärlek till att vara ute på cykel i ogjort väder tror jag. Kul att uppgradera garderoben lite, eller hur? Irma och Susann är på shoppingrunda idag, H&H, skoaffären i Nordmaling och Häggströms förstås!
Idag ska jag ge mig på milen till Brattsbacka, lufsandes/joggandes. Ser fram emot att riktigt ta ut mig... Till helgen är det fullt upp med Gräsmyrs dans ( Robert Gustavssons Band, Rolandz) Du skulle fått vara med... ev motorveckan i Lycksele, grillfest i Norrfors å sen ska jag lösain min 50års present hos Wedmans med abborrfiske å filékurs... visst hörs det kul?
Ser fram emot nästa blogg ;-) Kram från Modern