onsdag 22 juli 2009

Schomacher.. eller nått :)

Jag är en F1-förare. Fast mitt F1-fordon är en lådbil. Ungefär så skulle jag beskriva min nya cykel. F1 - för att växelsystemet påminner om dess växelsystem (observera att jag är väldigt stolt över att jag kan detta) men en lådbil för att ungefär resten av cykeln känns lite som en C-kändis. Vet inte varför men på något sätt påminner även denna cykel om min långt tidigare cykel (arvegodset från Pastej) Victoria. Victoria var min lila lilla cykel som på den tiden agerade min häst och som jag låtsades ha i Liselotts gamla förråd rakt över gatan. Det var med henne som jag la gasen i botten med när skogen bredvid J var alldeles för läskig med gula ögon som tittade på mig i mörkret. Idag har jag dock inga planer på att varken döpa min nuvarande cykel eller låtsas att dess stall är ett förråd. Kanske kommer jag dock någon gång ibland klappa om den för ett gott arbete.

Just nu slukar Per Pettersons roman Ut och stjäla hästar mig. Den är precis som en bok ska vara, fängslande. Den unika händelsen Pastej varit med om, Unnermyrshamn, (se elinpastej blog) har konstigt nog bidragit till att jag imorgon ska ta mig ner till stan för att låna Människohamn. Sen lär inte jag kunna sova och glödlampor kommer antagligen att saknas i lägenheten. Men, nöden har ingen lag. Den måste jag läsa!

3 kommentarer:

Carina sa...

Det var en skojjig historia!
Din berättelse om ögon i skogen påminner mig om när jag bodde hemma och skulle passera den hiskeliga skogen uppför vägen, då skenade alltid fantaisn och jag galloperade alltid tills jag var i säkerhet på bron.Hjärtat i halsgropen men nöjd över att ha lurat alla monster.
att fantiresa och göra låtsasmiljöer har jag oxå sysslat en del med... men det tar vi en annan gång. Känns kul att hälsa på hoppas vi får med oss Pik... hon kan behöva miljöombyte, eller hur? Idag gäller lite städning i lillgårn och sen ska jag ev. ta mig upp på Bergsjöberget för lite nostalgi... om nu inte Emma börjar skvätta på oss... du vet fruntimmersveckan då det aldrig håller tätt :-)
Kramar Modern

Unnelin sa...

Å Victoria, hon ligger varmt i mitt hjärta med. Och jo, cykeln påminner mycket om henne.
Hoppas du ska gilla boken!
Kram kram kram kram

Jessica Holmgren sa...

Haha vad jag minna våra "hästar" å Liselotts föråd som stall! =)

Fin fina kläder du ha hittat också!

Många kramar från mig