fredag 2 juli 2010

Steks som bacon


Idag har solen stekt allt som finns att steka i Sveg. Själv har jag gått omkring och funderat över hur mycket bacon jag faktiskt luktat. Men jag tror trots allt att jag luktat som jag brukar, om inte lite morot, för Bobby tyckte nog att jag luktade gott idag när han gärna ville stå nära och mysa.

Mina mekanikerfingrar har fått jobba ordentligt idag när jag börjat morgonen med att hämta ut bilen från verkstaden och prata mek med både dom killarna och med pappa. Sedan har jag bytt slang på vår ny-gamla cykel (och det var inte lätt!). Efter det fortatte jag mans-dragen och åkte och tvättade bilen!
SEN var jag mitt vanliga jag och åkte upp till Bobby för att mysa i solen, på jakt efter skugga.

Nu myser jag i kvällssolen och lyssnar till mr Ted Gärdestad. Det är som sommar det. Önskar bara att det fanns lite jordgubbar att äta sen efter middagen, men nej, tydligen är det inte så mycket sommar än. Men den är då banne mig på väg!

1 kommentar:

Carina sa...

Ha ha kallas inte Mannelie för intet :-)
Jag har finnerödjas jordgubbar här hemma... kom hem så får du smaka... vet att det inte går för den där enhästars havremotorn som står brummande i hagen hela dagarna.
Dock verkar vårat eget land ge en hel del i år, inget ogräs för en gångs skull... Har skördat färsk spenat från pallkragen mums, det passar ihop med ugnsstekt lax med grädde och smålökar serverade med färskpotatis kokta rädisor... mmmmmmmm förlåt om jag frestar med vad ska en stackars Mannelie-längtande mamma göra :-S ?