måndag 21 juni 2010

eyh! Alejandro et Elena!



I helgen var jag och David på partaj i Pilgrimstad af stapeln Mexico-fest.
Vi kravlade runt på stan på lördag förmiddag i ett försök att hitta lite lämpliga accessoarer till festen. Vad som inhandlades var: Peruk, 2 blommor, vit tunika, Sombrero och mustasch(om det stavas så..)

Sedan hem och byta om för att komma in i den rätta stämningen. Och ja, Elena et Alejandro blev resultatet. Känner faktiskt att lite mexikanskt påbrå bara skulle vara trevligt. Stora kjolar, svart hår med blommor i och spanska stövlar. Inte helt illa faktiskt.

Tequila, öl, chili i alla rätter, badtunna, lekar, drykesspel, Föräldrafritt med Bert, lime, pilkastning och prat kring peruker, mustascher och vita kroppar gjorde kvällen till oförglömlig. (och skapade en längtan till ett varmare land... -Typ MEXICO!)

Nu går jag in för sista veckan innan semester och jag behöver inte åka till Hede eller Funäsdalen en ända gång! WOHO! Nu är jag Svegsarbetare och guuud vad det är skööönt!

2 kommentarer:

Carina sa...

Hiskelit roligt det där verkar!
Ett säkert välbehövligt avbrott i vardagen.
Snart far pappa å jag på ett avbrott oxå... fira 30 år ja det går inte av för hackor, på Kreta dessutom, mmmmmmmm hoppas på riktig värme för här lyser den med sin frånvaro.
Vill oxå säga ett stort GRATTIS på din fördelsedag! Vi smsar säkert och present är på väg och jag hoppas att du får tårta och många andra kramar än våra "luftiga".
Många hälsningar Mamma

Sofia sa...

Det såg inte helt fel ut det där inte ;)