måndag 5 juli 2010

Nya utmaningar

När David är i Stockholm innebär det mycket tid tillsammans med lille Bus. Igår gick vi tillsammans med en stallkompis över till Sandbacken där de skulle träffas för Bruksridning. Jag och Bobby red visserligen inte, men vi hade skitkul ändå!
Vi backade över bommar (efter mycket oro)
Vi travade upp på lastpall
Vi travade över och stod på läskig pressening
Vi gjorde 8-volter (figure 8) runt koner
Vi lekte kring och i en hästtransport
..Och under hela tiden hade Bobs träns på sig med bett i munnen.
Så duktig kille!

Idag testade vi för första gången kapson och att gå för hand. Det gick super för att vara första gången. Transitions walk-trot-walk fungerar också utmärkt! He's such a smart horse!

Imorgon ska jag kanske till Älvros för att titta på en häst. De ville ha lite horsemanship tips och det är väl klart att jag ställer upp :) Bara jag har tid till lille busen bara.

Annars går jag i stora tankar om att komma till hemtrakterna i helgen.. Skulle vara bra nog sköööönt.

1 kommentar:

Carina sa...

Du är sååååååååååå välkommen, långdrasuten oxå, har så mycket att "lära" honom :-)