lördag 17 juli 2010

In i en annan värld


Länge har jag tänkt mig påbörja dessa Twilight-böcker. Alltid har de varit utlånade. Alltid hade det varit 10+ i kö på dem efteråt. Vem trodde då att Svegsbiblioteket skulle ha över 5 upplagor inne?
Jag har nu upptäckt varför de varit utlånade. Varför det har varit 10+ i kö efteråt. De är helt UNDERBARA!

Igår spenderade jag min sista semesterdag på att sträckläsa New Moon. Jag läste ut den. Kl 10.00 började jag läsa på morgonen, kl 01.00 var den utläst. Jag vet inte om jag läser sakta eller fort, men i bokens värld står tiden stilla och jag hade helt enkelt inte möjlighet att lägga den ifrån mig.

Jag förstår hysterin kring alla Twilightfans. Jag förstår hysterin kring alla runt omkring. Twilight förrändrar mycket av ett Twilightfan. Det går som inte riktigt att sluta tänka på dem och ja, omvärlden blir lite tråkig.
Så med full respekt för mig själv blev jag lite hysterisk när biblioteket verkade vara stängt under helgen. No more Twilight before monday.
Å andra sidan känns det rätt skönt det också. Nu kanske jag kan få något vettigt gjort i helgen. För igår gick i princip hela dagen åt New Moon.

Men... jag längtar till måndag! Sen måste jag ju se filmen Eclipse.. Någon som är filmsugen i Umeå i augusti?

1 kommentar:

Carina sa...

Tja, varför inte...? Men jag har på omvägar hört att den filmen inte går att se med en mamma...Kramar