fredag 2 juli 2010

kalvsylta och sommarsallad!

Telefonen ringer.
Numret är... väldigt okänt.
"Bäst att svara seriöst då detta verkar vara från utlandet" ("Ska jag ens svara, tänk om det är någon lottförsäljare från typ Spanien?")
Jag svarar med "Annelie"

Haha, ja, från utlandet var det ju inte, men nära därpå! Det var en märklig "västsverige"-dialekt och vem var det om inte goa gla'a Magnus, Davids bror!
Tydligen hade jag på midsommar pratat väldigt, ja, allt för gott om Icas härliga tunnbrödsnittar med kalvsylta och sommarsallad som brukar serveras på Höstmässan. Nu skulle det vara konfirmation i Varberg och Magnus hade glömt vilken typ av sallad som skulle befinna sig i snittarna. Tänka sig! Första gången jag får sprida ett sådant recept vidare. Kändes riktigt bra och roligt! Hihi, men gisses vilken Varbergsdialekt mannen får när han är hemma jämfört med i Hedemora. Kul var det!

Så nu har jag lite nostalgikänslor när jag tänker tillbaka på höstmässan och krängandet av Ica-kassar.

Inga kommentarer: