söndag 9 maj 2010

Soligt i Sveg

Igår åt vi något vi aldrig ätit förut. Vi åt Bulgogi med currystekt ananas. Det var spännande, det hade nya smaker och både jag och David var glada över att ha lyckats följa ett recept till punkt och pricka och faktiskt lyckats bra med smakerna!
Igår sken solen så mycket i Sveg att jag fick ta av mig långkalsongerna och, hör och häpna, så frös jag faktiskt inte!
Idag klev jag upp tidigt för att njuta av hästarnas murvlande när de i stallet står och väntar på mat och hage. Mmmm jag njuter av tidiga mornar ibland. Om ett tag ska jag tillsammans med mina stallvänner ge mig av och hämta 1,5 ton hö. Gissa om ryggen kommer att ömma ikväll. Jag gissar Ja! Min ena sönderfrusna st. paula har börjat blomma och jag längtar efter en tomatplanta att vårda med omsorg.. Bör de inte börja dyka på marknaden snart?
Funderar dessutom på att skaffa lite balkongblommor och lite smultron att ha ute.. någon som vet om det går att blanda smultron och blommor i samma blomlåda?
Vill gärna ha era funderingar kära bloggläsare. Kram på er!

2 kommentarer:

Carina sa...

Hej!
Vad roligt att läsa lite nytt!
Otroligt att st. paulan hämtat sig, tror tt du har mammas "paula fingrar" :-)
Du bör nog leta upp en handelsträdgård för att hitta tomatplantor. Jag råder dig att ha smutronene i en egen stor kruka och blommar i andra. De behöver nog lite olika gödning och vattenmängd. Smultronen skulle nog må bra av lite äkta brunnen gödsel i botten! Lycka till, vi hörs! Mamma

Unnelin sa...

Hello,
jag är också på tomatplantejakt, när ska de dyka upp egentligen?!!!