lördag 29 maj 2010

Tomato

Idag har jag inhandlat 3 st tomatplantor. 1 st Totem och 2 st coctailtomatplantor. Jag älskar dem redan och har satt om mina 2 coctailtomatplantor redan!
Dessutom inhandlade jag några balkongblommor som jag hoppas ska hålla balkongen i mysigt skick under sommaren. Uunderbart att köpa blommor!

I morse busade jag och David med Bobby på betet. Härligt det är att se honom med gröngräs, det känns verkligen så mysigt.
Ikväll blir det dans på logen.. hehe.. eller nått sånt ;)

Tankarna skickar jag idag till Russin som har kommit till katthimlen. Må du ha mycket kattmynta, sköna sängar och härliga skogar att traska i. 18 år blev du och många fina minnen bär vi med oss. Kommer att bli konstigt att inte "kissa" på dig mer.

3 kommentarer:

Carina sa...

Jaha så blev jag tårögd en gång till idag, vet inte vilken i ordningen. Russins bortgång märks på alla små minnen som finns i huset.. matskålarna, den extra vattenskålen på toan som han behövde nu på slutet, den håriga dynan på bron å ingen bedjande blick eller snubbbelrisk i köket längre... skulle tro att han snart får en ersättare... men ve den katten om den inte håller "Russinmått". Graven har smyckats i försommardräkt idag inför den stundande mors dag och mor själv fick en fin överrasking på bron i morse i form av en otroligt vacker bukett från min panpan! Tusen tack, rösten stockar sig i halsen fast jag sitter å skriver. Tusen kramar från din morsa!

annelie sa...

hihi :) Vad söt du är!

paprika sa...

you say tomAtoo, i say TomAtOO.. funderar på att ta mig med bil upp till sveg nu någon helg, eftersom ni får semester på mina upptagendagar.. hur låter det tycker du?