torsdag 29 april 2010

Första gången

Kära bloggläsare, vissa av er kommer att förstå hur stor del hästar är i mitt liv, för er andra, tja, Annelie is back in business.
Bobby the Bus har idag för första gången upplevt en människa på ryggen och Annelie the human har idag legat på den underbara krabaten, helt obeskrivligt lycklig!

Idag har jag åkt från det snöfria Sveg till det fjälliga, snöiga Fjällnäs. Det känns som om kroppen just nu är förvirrad över vilken årstid det egentligen är. Vinter, vår eller snart sommar? I allafall så kunde det väl snart börja bli någonstans mellan vår och sommar så att jag får se lite härliga musöron på träden här!

Imorgon är det halvdag på jobbet och jag säger bara skööönt. Sen är det helg med valborg, första maj och ett besök av svärmor och Günther. Det ska bli en härlig helg med tyvärr, regn över hela Sverige, som det ser ut. Men men, en anledning till att baka, tvätta, mysa och smörja läder i stallet. Varför inte?

Min fina "fästman" (som jag inför en gamling fick kalla David idag) har medan jag busat runt med Bobby varit då duktig att han både gjort mat, hängt tvätten och bakat världens godaste månkaka (ja, såklart cheesecake) Mmmmmm det är skönt att komma hem efter bärande av några vattendunkar. Så medan jag nu sitter och reflekterar över de senaste dagarna och blir mer o mer sugen på den där cheesecaken jag just nämnde så går hockeymatcherna i ett kör på Tvn. ... Så jag kan gott sitta här o reflektera ett tag till ;)

..eller så får ni där hemma reflektera lite över vad era tankar ägnas åt just nu och skriva en liten rad ;)
Trevlig valborg till er!

3 kommentarer:

Unnelin sa...

Vilket trevligt inlägg och vilken mysig tillvaro du verkar ha. Tänka sig att idag är det snö i Umeå också, himla konstigt ser det ut. Det är ju valborg!
Jag är ledig och hemma med lillskruttis idag, vi bygger järnväg och bajsar i nya bamse-kalsonger! Myspys!
Saknar dig syster, kram kram kram!

Carina sa...

Va härligt allt låter... Hoppas ni trots vädret kan få en skön helg tillsammans med svärmor... hon får samma behandling som mig I presume...
Vi har avnjutit en underbar middag med älgkalvfilé, sparris grillade räkor å tomat mmmmmmmmmmmm
pavlova me mascarponegrädde och JORDGUBBAR till efterrätt men först en trad. enligt besök på Kajen!!!! Kramar Mamma

Anonym sa...

Tänk vad det kan ändra sig på ett par timmar.. Ifrån att ha en regnig helg hemma till att sitta i bilen ett par timmar och jobba så svetten är det enda som kan rå på vår 3:e majbrasa för året.. Jag tror vi har tagit igen de åren som vi missat nu. Älskar dig min söta flicka.