måndag 19 april 2010

BobbeliBuuuus!

Feedback. Ett ord som kanske överförbrukas inom universitetsvärlden, men ett ord som idag fick sin mening. Att få feedback, vare sig den är positiv eller konstruktiv, får en att tänka till, ändra eller nöjt fortsätta i samma spår, påminnd om att det man gör är rätt.

Idag gav Bobby mig lite feedback.. Och den var positiv!

Vi har precis börjat leka lek nr 6 - Sideways game. Igår var det knepigt och jag fick förståelse för varför hans vänstra skinka är mer "lekhärdad" än hans högra. Idag gick det mycket bättre och det verkar verkligen som att det vi gör har snabb positiv effekt.
Vi har också börjat skritta över några dressyrstaket som står framme och då Bobby tyckte att detta var spännande testade vi det i trav. Allt gick jättebra! Lite halvklumpigt med dålig styrsel på benen snubblade han sig för det mesta över staketet. Men så vid ett skutt kom bakbenen ordentligt över och jag tror att både jag och Bobby blev lite chockade. Jag berömde honom glatt i skuttet vilket Bobby tog som en rejäl komplimang och började tokbusa! Bakbenen var nog mer i luften än på marken och jag insåg snabbt att här är det inte lönt att hindra honom och få brännsår i händerna så jag släppte och lät mustangen busa loss på banan. Han sprang runt, bockade, skuttade och såg verkligen ut att leva loppan tills han började fundera vart jag egentligen tagit vägen, då tvärstannade han, tittade på mig och kom sedan i full trav mot mig.
- Det är positiv feedback! Ja, mer än så behövdes inte idag för att jag skulle vara helnöjd och bara gosa runt med honom resten av kvällen. Vilken kille han är!

Fortfarande sitter jag med ett leende på läpparna och längtar till imorgon!

2 kommentarer:

Carina sa...

Ja du är som du är... en hästtokig tjej!!! Roligt att allt går bra efter alla bestyr :-) Kramar Mamma

Yessica sa...

Tjo Tösn!

Såååå fiiin han är!! Verkligen! :D Så härligt att höra att allt går enligt planerna! Ni kommer nog ha mycke kul framöver ;)

Kramar från oss!