söndag 18 april 2010

En dag i stallet

Idag har jag pussat David hej då till Umeå. Han ska upp och dra och slita i lite leder på Tobbe och kommer hem på torsdag igen. Lite tomt i lägenheten när han inte är här, så jag lär spendera timmarna i stallet i stället där det är lite mindre tomt..

Idag fyller även min käre Far och år och jag vill passa på att hälsa honom Grattis!

Bobby är så duktig och smart. Det har knappt gått en vecka sedan han kom och han verkar redan funnit sig till rätta med nya hästkompisar, ny omgvining och ny galen människa som tycker så mycket om honom!
I går när vi lekte ute på ridbanan skötte han sig exemplariskt! Jag drog fram en lastpall och direkt klev han upp med frambenen på den, trots att vi bara lekt kring detta en gång tidigare. Han flög direkt ut i en cirkel när jag bad honom och hoppade fint över ett par dressyrstaket för första gången. Många tusen kramar senare fick han komma ut i hagen och jag hjälpte en flicka i stallet med sin ponny. Även detta gick väldigt bra och både flickan och ponnyn verkade nöjda och glada. :)

Internet har äntligen anlänt så jag skriver nu och troligtvis snart igen.. :) Nu kommer uppdateringar!

Bobby kommer spetsar öronen när jag ropar och kommer travandes


- Kommer!
Vi har det ganska mysigt ;)
Pussis!

2 kommentarer:

Unnelin sa...

Men va mysigt! Skulle så himla gärna komma och hälsa på. Får se om jag vågar mig iväg med husvagnen i juni... Kram!
ps. Du missade en extraordinär tårta a'la Paprika idag. Den var nåt utöver det vanliga. ds

Carina sa...

Vilka härliga bilder! Jag blir så glad och förstår att NU trivs du!!!!
Klart att hästen gillar läget, vem skullle inte vilja bli bortklemad av dig... men dresserad... :-S vet inte det... jag har krattat lite idag, inte bra för min rygg tagit en riktig låååångpromenad... ska strax ge mig ut igen med bustuva... det blåser snålt är aprilväder men solen skiner för det mesta och det är huvudsaken sköt om dig å Bobby nu när du är gräsänka.. Kramar Modern