onsdag 31 oktober 2012

Mörkret

Mörkret för med sig mycket bra saker.
- Det blir lättare att sova
- Stjärnorna och månen får hela natthimlen att lysa upp
- De tända ljusen inomhus får en helt annan mysfaktor
- Jag börjar längta till julen
- En varm kopp te smakar aldrig lika bra i dagsljus

.... Men det var allt...

Mörkret för med många dåliga saker.
- Det är lättare att somna i soffan alldeles för tidigt
- Jag blir lite smått deprimerad av att aldrig få se dagsljus
- Det blir oftast kallare när det blir mörkare
- Jag ser inget när jag är ute och rider
- Hunden "försvinner" i mörkret
- Dagen blir mycket kortare
- Rådjuren och allt vilt i skogen är svårare att se i samband med bilkörning
- Jag blir mer rädd

.... Och ändå så finns mörkret, kommer varje år och lär alla framtida år fortsätta påverka min tillvaro... Inte mindre påtaglig blir den heller bara för att vi nyss gått över till vintertid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint skrivet och superproffsig bild :-) Kramar / Mamma

Yzma sa...

Jag som är en person som älskar och fruktar mörkret kan inte mer än säga att nu, här nere, när det alltid lyser och det är svårt att få en riktigt mörk stund, finner jag mig själv med att söka mig till de mörkaste små utrymmen jag kan hitta och bara stirra upp mot himlen. Dundermysigt och läskigt, heeelt underbart! :) Kram på dig kronkis, snart är det jul, då träffs vi alla i mysmörkret igen! :)