lördag 12 mars 2011

I det soliga blå


Planen var att få en riktigt härlig lördagssovmorgon. Men kl 07 vaknade Xavi både hungrig, leksugen och kissnödig. Så efter en stor blötpuss mitt på munnen och några flås i örat klev jag upp. Tanken var att ta en tur runt sandtjärn och sedan gå hem och äta frukost. Men väl ute så fortsatte vi på diverse slingriga och krokiga skoterspår tills vi till slut hamnade i stallet. :) Där mockade jag och pussade på Bobby. Sedan blev det nya skoterspår hem. Väl hemma efter 2 timmar fick jag min efterlängtade frukost. Men tror du vovven var lika trött i benen som jag? Nej då. Först kommer han med kaninen, sedan morrisen, och sist vanten. Ska vi leka matte?! :)

Efter några timmars vilande åkte vi åter upp till stallet. Men den här gången för en ridtur mot Sundsätt. Fick även några fina bilder på mina småttingar :) Det var en mysig tur med skritt och lite trav, då det fortfarande är halkigt ute. Men solen sken på oss hela tiden och jag och Bobby fick träna på vår öppna, som vi till slut fick till någorlunda :) Xavi sprang mest omkring i snödrivorna och hade det mysigt!






Nu är vi hemma igen och äntligen sover vovven lite. Jag förbereder mig för en god middag med chicken tikka masala med naanbröd och jasminris. Mums! Sedan skulle jag väl behöva städa lite och imorgon blir det att sätta om blommorna då jag idag på Ica glömde blomjorden.

Puss och kram

1 kommentar:

Carina sa...

Vad härligt! Du är toppen!!! Fina bilder på en supercharmig häst och busig hund!!! mycke trevligt, vi vidarbadar i morgon å myser ikväll!!! Jobb på måndag... vad är det?
Kramar mamma