fredag 14 januari 2011

Om ändå allt vore enklare

Idag är jag så där lagomt pigg och glad. Det är mindre än -25 ute, Bobby har frost fulla luggen och manen, Xavi hoppar på 3 ben ute för att det är så kallt och ingenting roligt finns det att göra.
David har varit borta hela veckan och hinner bara hem innan det går ett larm och han måste ut och jobba. Stack vid 18-tiden och jag lär nog inte vänta hem honom förrän tidigast mitt i natten.

Jag blir galen av att Bobby har så svårt med disengagement of hindquarters i Liberty, vilket gör att han agerar helt oförnuftigt så fort man ber om något när han är lös. Det bästa jag vet, visar sig vara det svåraste Bobby vet. Idag kom det lite tårar av frustration för jag vet inte alls hur jag ska bemöta det på bästa sätt för att det ska vara savvy. Usch.

Jag har börjat städa undan julen, men blir besviken över att jag har så få gardiner och att inga passar nu "efter jul". Så det är inge roligt att städa bort den.

Det jag gläds över är i alla fall (För att jag inte ska deppa ihop helt): Jag har en messmörstub i kylen, jag har en vovve som älskar sin matte över allt annat (tror jag iallafall), mitt nya cradle bridle satt så fint på Bobby, det luktar gott av doftljus här hemma, mitt hår är för dagen lockigt.

Det var det för idag.

1 kommentar:

Carina sa...

Ja du allt blir inte som man vill...
men du får väl investera i nya gardiner det gjorde jag igår och det blev sååå fint!
Hästen är ju en egen person inte så mycket att göra åt. Ska prova att skicka sessan bilder till dig på mailen det är humlas syster i schweiz. stor kram från mamma