söndag 16 januari 2011

mitt nya träns



Jag provade i förrgår mitt nya cradle bridle på Bobby. Om än bettet såg ut att vara lite stort så var han sååå fin i det! Brunt och svart läder flätat och ja, vad mer kan jag säga. Han blev störtsnygg! Så nu väntar jag bara på att han ska bli kvitt sin förkylning så att jag kan börja med finesse i skritt med det nya tränset! Längtar!

Beställde även en stor grön parelli-boll. men den kan jag nog inte använda förrän det blir lite mildare ute. åååh., längtar till vår!
Ett stort tack till dig Yessica också som hjälpte jag och Xavi att ta sig vidare in med klickerträning. Han har nu redan med hjälp av klickern lärt sig att öppna munnen kring en plastleksak, likt ett ben. Och det är inte ens en favoritleksak! Fantastiskt vad den lille busen kan göra för lite levergodis :) Underbart roligt att se! Nu ska vi kanske till brukshundsklubben imorgon och träna bland lite fler hundar. Hoppas det blir av :)

3 kommentarer:

Malin, Moa och Tjabo sa...

Vad roligt att du brukar titta in hos oss :)

Går det bra med din lilla kille där hemma?

Carina sa...

Ska han träna magmusklerna??? :-)

gurka sa...

Malin: det går jättebra med lillkillen! Han är otroligt klipsk så det är bara att hänga med i svängarna ;)

mamma: tja, kanske ;) nej, men träna lite på fotboll :)