lördag 8 januari 2011

En lugn dag

Igår jobbade jag för Svegs ryttarförening på en dans här på folkets hus. Det var trivsamt lugnt och ja, helt okej. Tyvärr hade jag stallet nu på morgonen så det blev bara ca 4 timmars sömn innan mobilen ringde om att jag skulle upp. Så iväg, eller ja, först ut med Xavi, sedan iväg till stallet för att släppa ut hästarna.
Och kallt var det! -27 grader var det i stallet så det var inte konstigt att varken jag eller bilen var så lättstartad på morgonen. När stallet var avklarat blev det hem till sängen igen. Sköönt. Sov till 11.00 och sedan låg jag och slappade i soffan samtidigt som jag tittade på reprisen av Lets Dance. Ganska trivsam morgon.
Efter en längre promenad med Xavi har jag suttit vid datorn o grejat lite. Nu har jag och david vår Guuuudomliga vegetariska lasagne puttrandes i ugnen.. Mmm. det blir nog det bästa idag.
Xavi har påbörjat sin klickerträning och är det inte kallare än -15 imorgon så ska vi ta o titta på en träningstävling i lydnad imorgon.

En lugn dag med andra ord. Vääldigt skönt med helg och ledighet. Nu är det snart mums-middag och sedan ska jag väl ut o krama Bobby god natt också. Det lilla gos-monstret!

1 kommentar:

Carina sa...

Vad härligt du verkar ha det :-Pappa å jag har varit med Vidar den gosepojken och badat... köttsoppa till middag idag, som var helt underbar, en jäkla massa sursnö åsså nu bara lata timmar tills John Blund kommer. Stor kram från morsan