tisdag 26 oktober 2010

Ny energi!

Jag somnar faktiskt inte längre kl 21.00 varje kväll. Jag har på nytt funnit energi och känner att vardagen är mer än hanterbar! Det känns som om vi fått en bra vardag med lill-valpen där allt fungerar jättebra!
Vi kan ta med honom stunder på jobbet och han klarar av att vara hemma ett tag själv, ligger faktiskt och sover hela stunden vi är borta. Hur duktig som helst! Vi har tagit promenader med hästen och Xavi är mer intresserad av hästens svans än rädd för det stora odjuret :) O Bobby är jätteglad över att ha lite sällskap. Han gillar verkligen vovven!

På mornarna vaknar vi först av väckarklockan och sedan av en extremt kramgo och glad kille som verkligen är överlycklig över att matte och husse äntligen har vaknat och kan ägna honom lite uppmärksamhet. Sedan hinner vi inte mer än kliva upp förrän maten plötligt blev viktigare och vi hamnar i andra hand tills matskålen är tom. Men jag älskar verkligen lill-killen.

Och den andra lill-killen ute i stallet är jätteduktig. Han är pigg och galen för tillfället med nyfunnen höst-energi och lite extra höstvila, men klarar alla 7 lekarna hur bra som helst och har börjat, bara börjat, skrittjobba lite ute i skogen. Han är som en björn och kalla dagar finner jag energi i hans lurviga, yviga päls!

Och i helgen mina damer och herrar handlade jag mina försa julklappar. Ha! Take that! Men ja... bor man i Sveg så gör man. Då måste man passa på när man väl åker in till stor-stan.. hehe..

2 kommentarer:

Unnelin sa...

Härligt att få struktur, man vill ju mer än att bara nästan orka med. Längtar till jul!

Carina sa...

Vilka fina bilder, du härliga dotter!