måndag 11 oktober 2010

Ingen tid


Det finns ingen tid. Tiden är som bortsprungen. Jag hinner inte sova så gott för att Xavi vaknar och är busig och bajsnödig. Jag hinner med jobbet nätt och jämnt med många promenader och Xavi-vakt emellan. Jag hinner göra en lättare middag och äta den med min sambo innan jag knappt hinner cykla upp till stallet innan det blivit mörkt. Jag hinner med lite kvalitetsbus med Bobby innan jag måste mocka och göra klart för insläppet. Jag hinner inte cykla hem medans det är ljust. Jag hinner inte mer än komma hem förrän det är Xavibus-dax igen och David åker på träning. Jag hinner inte se på TV förrän jag somnar. När jag väl sover vaknar snart valpen igen.

Jag ansträngde mig för att få tid att blogga lite. Jag lever iallafall. Och inte att förglömma - Jag avgudar min lilla kloka busiga valp, min uppmärksamma smarta kuse och min snälla kärleksfulla sambo. Tiden är bara lite kort just nu..

3 kommentarer:

Malin sa...

Gud va roligt att ni har en blogg!

Jag har din lilla buses moster (Difloyds Fiesta) och en hane (Difloyds Lesabre) som är också är släkt med din lilla!

Stort lycka till, det ska bli roligt att följa er här!

Carina sa...

Ja nu är tiden kort... å snart vinterid dessutom, vi behöver definitivt mera sol och ljus... men vad göra bättre sen när snön kommit...känner samma sak... det är väl meningen att vi ska gå ner i varv och bara göra det som behövs, eller hur? Sparar våra krafter till våren å sommaren.. kram från mamma ge alla en puss Humla sover i mitt knä :-)

gurka sa...

Malin:
Vad roligt med lite släkt som tittar in här! Tack för lyckönskningarna, han är en busig liten kille så det är skönt att veta att det finns lite aussi-personer i närheten :)